maandag 24 november 2014

Haken

Omdat ik moeilijk stil kan zitten, en ik het ongezellig vind om s' avonds (als iedereen met elkaar bij de tv zit) bezig te zijn met de naaimachine, starten ik een jaar geleden een nieuw handwerkje HAKEN. Met behulp van internet, probeerde ik wat steken, en nog een keer, en nog een keer. Maar zonder acceptabel resultaat. Oke dit was kennelijk niet mijn ding. Maar iedere keer zag ik van die leuke haakwerkjes op internet, zodat ik het een half jaartje geleden toch nog maar eens een kans gaf. Geduldig volgde ik de aanwijzingen van een filmpje op You Tube. En ja ja ja het lukte, ik haakte losse, vaste, halve vaste, stokjes en halve stokjes. Volgens de maker van het filmpje kom je een heel eind als je deze steken kent. En dit klopt. Voorzichtig begon ik aan mijn eerste Granny Square, de uitleg is Hier onder video's  te vinden. En dit was het resultaat.


Vervolgens haakte ik een muts voor mijn jongste, Granny Square's waar ik een kussentje van wil maken, en ben ik nu bezig met een colsjaal. Tot zover mijn uiteindelijk succesvolle haakavontuur.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten