vrijdag 6 maart 2015

Bijna jarig

Nog heel even en dan word ze alweer 12 mijn oudste dochter. En bij jarig zijn horen natuurlijk nieuwe kleren. Dus online stof gekocht bij de stoffenkraam en een patroontje uitgezocht. De keuze viel op een patroon uit knippie 6 2014. Het patroon lijkt moeilijker dan het is, alleen het omzomen van de schouder opening is even een lastig klusje, heel voorzichtig stapvoets genaaid. Dankzij mijn nieuwe naaimachine kan dit gelukkig. De boordzoom bleef helaas een beetje golven, waardoor hij niet mooi viel. Heb de zoom toen heel voorzichtig gestreken met een beetje stoom (wat eigenlijk niet mag bij gebreide stof), pff het lukte de zoom is weer mooi plat. Robin blij en ik tevreden met de nieuwe trui in voorjaars kleur.

En als je dan iets voor de een maakt moet dat natuurlijk ook voor de ander, dus ook een nieuwe set voor de jongste. Shirt is het patroon antonia van farbenmix, het rokje is de pauline uit zelfgemaakte kleertjes van Catherine Deweerdt. Ook al had ik een onderslag achter de opening onder de knoopsluiting gemaakt, wil ik er de volgende keer een kleine rits inzetten. Het patroon is mooi met een goede pasvorm, jammer dat er weinig aandacht of moeite word gedaan voor een mooie sluiting.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten